Însă anii au trecut, iar mentalităţile românilor au fost schimbate, în prezent lucrurile stând într-o altă lumină, de data
aceasta favorabilă tehnologiei.
În sprijinul educaţiei intervin noile tehnologii ale societăţii
informaţionale-Tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor(TIC).
În şcoală introducerea Internetului şi a tehnologiilor moderne duce la schimbări importante în procesul de învăţamânt. Astfel actul învăţării nu mai este considerat a fi efectul demersurilor şi muncii profesorului, ci rodul interacţiunii elevilor cu calculatorul şi al colaborării cu profesorul. Această schimbare în sistemul de învăţământ a urmărit nişte obiective bine structurate şi anume :
1. Creşterea eficienţei activităţilor de învăţare.
2. Dezvoltarea competenţelor de comunicare şi studiu individual.
Un studiu recent al OECD arată că “este necesar să se atingă anumite praguri de investitii în TIC şi în competente şi organizare pentru obtinerea de beneficii educationale din utilizarea tehnologiei”
Cercetările realizate în ultimii cinci ani în diferite ţări la nivel global au arătat că utilizarea tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor în educaţie contribuie într-o foarte mare măsură la îmbunătăţirea rezultatelor elevilor.
Ca orice altă metodă de învăţare şi această instruire asistată pe calculator prezintă avantaje şi dezavantaje.
Avantaje:
1. Stimularea capacităţii de învăţare inovatoare, adaptabilă la condiţii de schimbare socială rapidă;
2. Creşterea randamentului însuşirii coerente a cunoştinţelor prin aprecierea imediată a răspunsurilor elevilor;
3. Întarirea motivaţiei elevilor în procesul de învăţare;
4. Instalarea climatului de autodepăşire, competitivitate;
5. Dezvoltarea culturii vizuale;
6. Conştientizarea faptului că noţiunile învăţate îşi vor găsi ulterior utilitatea;
8. Introducerea unui stil cognitiv, eficient, a unui stil de muncă independentă;
9. Asigură alegerea şi folosirea strategiilor adecvate pentru rezolvarea diverselor aplicaţii;
10. Asigurarea unui feed-back permanent, profesorul având posibilitatea de a reproiecta activitatea în funcţie de secvenţa anterioara;
11. Dezvoltă gândirea astfel încât pornind de la o modalitate generală de rezolvare a unei probleme elevul îşi găseşte singur răspunsul pentru o problemă concretă;
12. Stimularea gândirii logice şi a imaginaţiei;
13. Metode pedagogice diverse;
14. Perspectiva relaţională este îmbunătăţită prin stabilirea unei relaţii umane şi sociale între educat şi educator.
Dazavantaje:
1. Folosirea în exces a calculatorului in alte scopuri decat cele practice,poate duce la pierderea abilităţilor practice, de calcul si de investigare a realităţii;
2. Utilizarea la întâmplare a calculatorului, fără un scop precis în timpul orelor poate provoca plictiseala, monotonie;
3. Individualizarea excesivă a învăţării duce la negarea dialogului profesor – elev;
4. Costurile ridicate ale tehnologiei de ultimă oră ceea ce constituie un impediment pentru o bună parte a populaţiei României şi este accesibilă persoanelor cu o situaţie financiară bună.
Pentru ca educatia copilului sa beneficieze de toate aceste avantaje, este bine sa ai in vedere cateva recomandari generale:
- Supravegheaza-l atunci cand sta prea mult timp in mediul online.
- Invata-l sa selecteze informatia, astfel incat sa nu piarda prea mult timp cu informatii de prisos.
- Aminteste-ti sa-l inveti care este pozitia corecta in fata calculatorului si perioada de timp indicata de a sta cu privirea atintita asupra ecranului.
- Verifica mereu ce site-uri a vizionat copilul tau pentru a sti care ii sunt preocuparile si pentru a evita pericolele online.
Multe perosoane in ziua de azi petrec foarte mult timp in fata calculatorului, fie in interes personal fie in interes de serviciu, si de altfel trebuie sa ai o pozitie corecta cat timp stai la computer. Daca urmaresti acest filmulet postat vei descoperi cea mai buna metoda de a sta la calculator,acest lucru fiind foarte important pentru noi, deoarece este foare benefica pentru sanatatea noastra.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu